Defect de fabricaţie, înlocuire cadru motor Astra G

Împarte cu prietenii tăi:

De curând, după ce am schimbat cadrul motor pe banii mei la sugestia unui şef de service de la o reprezentanţă Opel din Bucureşti, am aflat că modele Astra G şi Zafira A cu motorizare diesel sunt rechemate în service. Doar cele fabricate între 1999 şi 2002 au un defect de fabricaţie, deşi a mea este din Noiembrie 2003 avea aceeaşi problemă. Partea şi mai dramatică e ca service-urile nu te anunţă când există astfel de situaţii sau chiar neagă. Pentru motorizarea Y20DTH ştiu că există chiar un update de soft care îmbunătăţeşte consumul de carburant şi cam atât.

Deoarece motoarele diesel sunt mai zgomotoase, iar temperaturile scăzute din anotimpul rece accentuează vibraţiile şi zgomoteleş motoarele diesel sunt supuse la şocuri termice pe timp de iarnă. Prin urmare, capota motorului şi scutul au fost acoperite cu o pâslă care antifonează dar păstrează o temperatură mai mare în compartimentul motor. De altfel şi scutul motor  are o acoperire mult mai mare faţă de cel metalic şi nu prezintă orificii. Defectul constă în faptul că la nivelul capitonajului scutului motor este reţinută apă şi deoarece acesta intră în contact cu cadrul motor în timp cadrul rugineşte.

Cum am rezolvat problema:

Am achiziţionat din dezmembrări cadrul motor, sfatul meu nu cumpăraţi online din dezmembrări. Am fost undeva spre Jilava, la ieşire din Bucureşti, înainte de centură pe partea stângă. Cadrul era ruginit pe partea stângă.

Am ajuns acasă cu el, l-am degresat şi în zonele unde era ruginit şi la suduri am folosit diferite perii de sârmă ataşate la o bormaşina pentru a curăţa vopseaua şi rugina (merge mai bine cu un flex cu perii de sârmă dar eu nu aveam). La sfârşit am aplicat pe toată suprafaţa cadrului o soluţie de la CRC pentru tratarea zonelor ruginite. După ce şi-a făcut efectul am degresat întregul cadru pregătindu-l pentru aplicarea vopselei. Am utilizat o vopsea Ranal cu întăritor şi am aplicat 2 straturi.

Înainte de montarea pe maşină am căutat un service pentru înlocuirea bucşilor de pe cadru. Recomand AutoA.ro, feriţi-vă de Rădăcini Motors, sunt neserioşi.

Am aplicat al 3lea strat de vopsea pe cadru şi m-am dus la montaj. Răbdare să aveţi că sunt ceva operaţii de facut. De cadrul motor sunt prinse basculele roţilor, caseta de direcţie, bara stabilizatoare, motorul şi cutia cu câte un tampon antibalans. Radiatoarele sunt susţinute în doi pini pe cadru, iar evacuarea trece şi aceasta prin cadru. Nu intru in deatalii prea mult, la schimbul de cadru am înlocuit şi următoarele piese: tampoane motor şi cutie, ulei cutie, bascule şi capete de bară, bucşi bară de stabilizare. Scutul motor de plastic l-am înlocuit cu unul metalic de la GM, fixarea acestuia se face piuliţe expandabile. Menţiune, cadrul motor vine în 2 variante, cu 3 urechi de prindere pentru scutul metalic dacă a fost cu scut de plastic montat din fabrică. Sau cu 4 urechi de prindere, varianta ideală. Eu am sudat cea de-a patra ureche pentru ca îmi lipsea. Nu am înlocuit bucşile de la baza radiatorului de apă;

Costuri:

Cadru motor / Pret: 270RON / din dezmembrări

Cadru motor nou GM / Pret: 1313RON / edsauto.ro

CRC Rust Remover / Pret: 23RON / epiesa.ro

Vopsea Ranal Acryl Filler S-2000 5:1 / Pret: 80RON / magazin vopseluri auto zona Lizeanu

Bucşi cadru motor GM x6buc / Pret: 180RON / autoa.ro

Montare bucşi / Pret: 90RON / autoa.ro

Bucşi bară de stabilizare Delphi / Pret:20RON / epiesa.ro

Scut motor metalic GM cu uruburi şi piuliţe pop / Pret: 279RON / autoa.ro

Nituri de fixare a barei faţă de cadru motor x3buc / Pret: 6RON / autoa.ro

Înlocuire cadru şi toate piesele mai sus menţionate / Pret: 350RON / service zona gara obor – la un prieten, mecanic

Unghi de fugă / Pret: 100RON / AutoSoft

 

Rezultatele sunt uimitoare, la cei aproape 14 ani  maşina a întinerit. Deţin maşina din 2006 de când avea doar 2 ani şi pot spune că plăcerea de a o conduce am avut-o mereu când m-am urcat la volanul ei.

Împarte cu prietenii tăi:

5 comentarii la „Defect de fabricaţie, înlocuire cadru motor Astra G

  • 25 mai 2018 la 0:27
    Permalink

    FOARTE FRUMOS, IN PRINCIPIU MAI BINE O MASINA PE CARE O STI DECAT SA CUMPERI UNA LA MANA A DOUA MAI PROASTA DECAT ATA

    Răspunde
    • 4 iunie 2018 la 19:23
      Permalink

      AZI MI SA RUPT H-ul pe partea dreapta la opelul astra g caravan 1.7 cdti 2004.climatronic. am masina din 2008.oare vorbim despre acelasi defect?NOROCUL MEU CA SA RUPT IN TIMP CE ERAM LA STOP. MA POTI CUMVA AJUTA CU INFORMATII?MULTUMESC.

      Răspunde
      • 5 iunie 2018 la 10:15
        Permalink

        Salut, nu stiu daca la motorul ala e un defect de fabricatie insa chiar si atunci cand este un defect de fabricatie ca sa il eviti trebuie sa vopsesti bine cadrul motor si sa inlocuiesti scutul de plastic cu unul de metal (cel de pe benzina), cel de plastic are o pasla termica care absoarbe apa si o retine motiv pentru care cadrul inepe sa rugineasca.

        Cadrul pare sa fie acelasi si la 1.7cdti deci poti sa il iei din dezmembrari, il cureti si vopsesti, ii schimbi si bucsile si te duci in service si il montezi. Daca il dai jos pe al tau trebuie suspendat motorul cat sa nu deteriorezi tampoanele. Depinde cat de avariat este cel de pe masina. In functie de asta iei o decizie.

        Răspunde
  • 21 noiembrie 2018 la 16:38
    Permalink

    opel astra cea mai proasta masina de la nemti. aceeasi problema si la mine cu cadru motor rupt ,masina e in service , costuri deocamdata necunoscute astazi

    Răspunde
    • 21 noiembrie 2018 la 16:40
      Permalink

      As zice mai de graba ca dilarii de Opel sunt cei mai slabi, e bug de productie si masinile au fost rechemate, insa la noi nu.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor info aici

Pentru a oferi o experienţă îmbunatăţită pe site-ul nostru este necesară activarea cookie-urilor.

Închide