Despre alternator și borne calde

Împarte cu prietenii tăi:

Când vorbim de alternator discuția este valabilă la toate mărcile auto și vizeză chiar și mașinile mai noi. Alternatorul de mașină este antrenat de cureaua de transmisie pe care sunt montate accesoriile (în funcție de autoturism): pompă apă, compreos AC, pompă servodirecție.

Alternatorul nu are un plan de revizie deoarece se poate defecta oricând și din diferite motive, de aceea el se verifică dacă tensiunea la bornele bateriei scade sub 14V când motorul este pornit sau există zgomote ce provin de la el datorită gripării rulmenților. Alternatorul reprezintă defapt un generator sincron trifazat sau monofazat ce are o construcție specială, are rotorul cu polii în galeți, sub formă de gheare. Toate aceastea pentru o eficiență ridicată.

Cel mai adesea la alternator se duc periile (cărbunii) datorită blocării lor, aici intervenind uzăra prematură. De regulă periile se schimbă cu tot cu regulator deoarece vin ca o singură piesă. În acest caz se schimbă și colectorul, elementul ce intră în contact cu periile.

Puntea de diode sau izolația bobinelor se distrug cel mai greu, de cele mai multe ori se degradează datorită suprasolicitării termice. Testarea punții de diode nu se face așa cum găsiți pe internet, există anumite condiții de testare în funcție de sarcină pe care numai un service dedicat le poate efectua. Aceste solicitări apar atunci când bornele de la baterie, bornele de la marii consumatori din sistem (electromotor, pompa electrică de servodirecție) sau chiar cele ale alternatorului își măresc rezistența, asta înseamnă că se încing.

Pentru a putea susține pierderile ridicate din sistem alternatorul va fi excitat mai mult lucru ce duce direct la solicitarea punții de diode sau a înfășurărilor.

Refacerea bornelor calde ale bateriei este o treabă ușor de realizat, dupa curățarea grăsimilor, a prafului  și oxidului se verifică dacă acestea se mai încălzesc. Pentru aceasta porniți de 3-4 ori motorul. Pentru refacearea bornelor nu este necesar să le înlocuiți. În zona de sertizare a cablului dacă bornele nu prezintă un orificiu, îl realizați cu un șpiral, curățați de impurități și apoi cositoriți cu fludor.

Alternatoarele care au fulie solidă pot da șocuri în cureaua de transmisie solicitând astfel întreaga transmisie și totul datorită bornelor defecte.

Modelele mai noi de autoturisme au fulie tip roată liberă pentru a elimina șocurile date de alternator. Aceste fulii sunt și ele de mai multe feluri, ce trebuie știut e faptul că sunt considerate cosumabile și se vor schimba la un interval de km recomandat de producător.

Împarte cu prietenii tăi:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor info aici

Pentru a oferi o experienţă îmbunatăţită pe site-ul nostru este necesară activarea cookie-urilor.

Închide