Înlocuire garnitură capac supape Y20DTH

Împarte cu prietenii tăi:

Cu timpul garnitura de la capacul supapelor se uyeayă iar uleiul ajunge să se prelingă pe motor. Pentru înlocuirea garniturii nu sunt necesare multe scule, iar oepraţia în sine nu este una dificil de realizat.

Pentru înlocuirea ganriturii mai este nevoie pe langă garnitura de un silicon etanşare garnituri şi o să vedem şi de ce.

Pentru început se demontează capacul de plastic al motorului care este prin în 3 şuruburi torx. Atenţie la cele 3 bucşi prinse în capac să nu le pierdeţi. Capacul se mai prinde de motor în zona clapetei de acceleraţie la motoarele cu EGR-ul electronic într-un pin, ca să extragem capacul tragem cu putere.

În dreapta de motor se află pompa de vacum aceasta nu ne incomodează la montaj, nu o daţi jos deoarece este o operaţie destul de migăloasă. pentru a ajunge la cele 4 şuruburi ale ei sunt destule piese de dat jos.

Pe spatele motorului, spre turbină, sunt poyiţionate bujiile incandescente, iar cablurile lor nu ar trebui să ne încurce prin urmare nici acestea nu necesită demontate pentru o aerisire a zonei de lucru

La motoarele cu EGR-ul electronic demontaţi traseul de vacum ce duce pe lângă galeria de admisie spre debitmetru la supapa de control a turbinei. Trebuie demontat şi returul lichidului de răcrie de la termostat la vasul de expansiune. Blocaţi furtunaşul pentru a nu pierde lichid. Se demontează colierul furtunului ce intrâ în vasul de expansiune şi slăbind colierul de pe furtunul montat pe carcasa termotatului rotiţi întregul sistem spre stânga astfel încât să facem front de lucru. Se demontează şi suportul ce ţine furtunul de retur ce intră în vasul de expansiune. Senzorul MAP montat pe segmentul clapetei de acclereaţie ne poate încurca prin urmare îl dăm şi pe el jos. Şi dacă tot îl dăm jos putem să îl curăţăm cu un spraz dedicat.

La motoarele cu AGR vacumatic demontaţi şi canal cablul cu furtunul de retur ce duce la vasul de expansiune şi cablul senzorului de temperatura de pe termostat.

La variantele fără intercooler este necesară şi demontarea tubulaturii de la turbină la galeria de admisie.

Tot în această etapă puteţi verifica jocul lanţului de distribuţie.

Capacul culbutorilor este prins în 8 şuruburi torx pe care le desfacem. După desfacerea şuruburilor tragem uşor de capac până îl desprindem. Garnitura veche se aruncă la coş iar cu o cârpă curată curăţăm suprafeţele de contact. Dacă folosiţi substante pe bază de alcool pentru curăţare aveţi grija ca aceste substanţe să nu ajungă în motor. De regulă e suficient doar să ştergem cu o cârpă.

Garnitura nouă se aşază pe capac iar cu siliconul pentru etanşare se va da exact ca în filmuleţul de mai jos, în zona unde axul cu came se îmbină cu pompa de vacum şi în zona şurubului de prindere a pinionului lanţului de distribuţie. Garnitura în cele două zone ale axului cu came prezintă 2 zone 3D, ce ies în relief.

După aplicarea siliconului se aşază capacul împreună cu noua garnitură. Se mişcă puţin pe poziţie pentru aliniere şi se strâng şuruburile la cuplul de 8Nm în X din centru spre margini. Se aşayă pe rând celalalte piese, furtunele de vacum, de apă şi capacul motorului.

Dacă tot se face această etapă cel mai probabil sunt probleme şi cu buşonul de umplere cu ulei, garnitura fixată pe buşon costă 4RON de la TOPRAN şi merită schimbată.

  • Garnitura folosită de mine a fost de la ELRING comandată de pe epiesa.ro
  • Garnitura buşon ulei TOPRAN comandată de pe epiesa.ro
  • Siliconul de la MANNOL comandat de pe epiesa.ro
  • Cheia cu clichet dinamometrică de la Proxxon MicroClick MC30
Spor la treabă!
Împarte cu prietenii tăi:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *