Probleme întâlnite la kitul de accesorii – transmisie la motoarele Y20DTH

Împarte cu prietenii tăi:

Dacă eşti fericitul posesor al unui model de la Opel cu motor 2.0 DTI, cod motor Y20DTH, atunci e foarte probabil să fi auzit de una din problemele acestui motor. Mă refer aici la problemele puse de kitul de transmisie sau accesorii cum îi mai spun unii.

Kitul acesta este alcătuit dintr-o curea care este acţionată de arborele cotit al motorului, prin fulia vibrochen, şi antrenează pompa de apă, alternatorul şi compresorul aerului condiţionat (la modelele care au AC). Tot aici mai avem o rolă de ghidare a curelei şi un întinzător de curea (automat – pentru că nu se reglează nivelul de tensionare al curelei) cu amortizor de vibraţii.

La 150mii km în planul de revizii este menţionată înlocuirea pompei de apă. Dacă nu ai respectat planul de revizii până acum de data aceasta îl vei respecta pentru că pompa de apă cedează în jurul acestei valori a kilometrajului şi începi să pieryi lichid de răcire pe la axul ei.

E bine de verificat până la valoarea de 150.oookm a kilometrajului starea curelei de accesorii, aceasta îmbătrâneşte si odată cu trecerea anilor.

Unii posesori chiar au ajuns să li se rupă fulia de la vibrochen fără să aibă probleme cu cureaua sau să ajungă să umble la kit odată cu înlocuirea pompei de apă.

Dacă aruncăm un ochi pe internet vedem că problema kitului este una destul de enunţată şi pe care am avut-o şi eu, în 2 ani de zile am ajuns la al 4-lea kit complet. Kitul original de pe maşină l-am înlocuit la schimbul pompei de apă, din service mi s-a recomandat să schimb întinzătorul, rola de ghidare şi cureaua de accesorii. De fulia de la vibrochen nu ştiau să se pronunţe pentru că ea trebuie testată să nu fie descentrată. Dacă ne uităm bine la imaginea de sus înţelegem că fulia vibrochen dacă ar fi descentrată ar trage de întinzător pe care ar ajunge în timp să îl deterioreze.

Pentru conştiinţa mea am ales să schimb şi fulia de la vibrochen. Am cumpărat atunci următoarele piese:

  • Kit curea, rolă şi întinzător brand SKF de la epiesa.ro
  • Fulie vibrochen Contitech de la epiesa.ro
  • Pompă apă Hepu de la epiesa.ro
  • Antigel şi apă distilată Hepu de la epiesa.ro
  • Montajul l-am făcut la Rădacini Motors (feriţi-vă de reprezentanţe şi sincer, luaţi piesele de la cei care vă fac montajul)

După un an şi nici 10.000km fulia de la vibrochen s-a rupt. Ea este formată dintr-un disc central metalic peste care se aplicăun strat de cauciuc, iar la final discul exterior cu canelurile pe care vine cureaua. Discul exterior s-a desprins. Ce ar mai fi de menţionat, la o lună după montaj am căpătat un zgomot pe accesorii. Rola de gidare era ok dar întinzătorul se defectase.

Am rezolvat problema în garanţie şi am montat tot la rădăcini cu piese tot de la de la epiesa.ro

Pisele montate de această dată au fost:

După montarea lor am fost şi cu alternatorul la mecanic unde am înlocuit regulatorul, rulmenţii şi colectorul dar la borne nu s-a uitat nimeni (se par c aveam probleme cu ele). Dacă ne uită atent la schiţa kitului de transmisie mai sus vedem că un alternator cu probleme poate smuci întinzătorul.  La nici jumătate de an şi 3000km am înlocuit iar kitul. Fulia de la vibrochen era ruptă. Şi de acastă dată rola de ghidare era ok însă întinzătorul avea probleme.

De această dată aleg să comand piese orginiale şi să le montez în service-ul de unde cumpăr şi piesele. Este vorba aici de EDS Service . Un reprezentat îmi spune că nu are rost să montez originale pentru că originalele în cutie sunt INA, iar din experienţa lor îmi recomandă următoarele piese:

La montare s-au verificat următoarele:

  • Pompa de apă să nu fie gripată
  • Axul fuliei vibrochen să nu aibă joc
  • Să am scut lateral de protecţie a fuliei
  • S-a verificat ca după montaj să nu existe joc în kit
  • Alternatorul băga 14V însă aveam probleme cu borna + a bateriei care se încingea. Ce poate cauza? Şocuri date de alternator în kit, în anumite condiţii alternatorul înfrâna.
  • Volanta nu rupe fulia chiar dacă este dusă, mă refer aici la cea cu masă dublă

Alţi posesori nefericiţi au rezolvat problema montând o fulie de vibrochen originală SH cu porţiunea de cauciuc mai mică sau un întinzător original SH.

Cu ce mecanici am mai discutat şi în cazul altor maşini alternatorul pare să fi fost problema.

Acest model de motor are alternator cu fulie solidă, acesta şi în condiţii normale de funcţionare (chiar de nou) dă şocuri în curea. De aceea cu timpul producătorii au dezvoltat o nouă fulie tip roată liberă care se învârte într-un singur sens. Astfel se eilimină şocurile date de alternator dar tot sistemul este cumva ca principiu ca şi volanta cu masă dublă. Practic vom avea o nouă piesă consumabilă. Din păcate sau din fericire la alternatoarele de pe Y20DTH nu se potriveşte nici o astfel de fulie.

Dacă aveţi probleme cu kitul de transmisie reparaţi alternatorul şi bornele şi asiguraţi-vă că cele menţionate mai sus nu introduc probleme în ecuaţie.

Iată ce probleme introduce alternatorul în funcţie de tipul fuliei:

 

 

Împarte cu prietenii tăi:

2 comentarii la „Probleme întâlnite la kitul de accesorii – transmisie la motoarele Y20DTH

  • 17 martie 2018 la 11:29
    Permalink

    ce cote au rulmentii de la alternator la 2.0 ydth?

    Răspunde
    • 17 martie 2018 la 12:54
      Permalink

      Salut,
      Nu cunosc dimensiunile rulmentilor, eu i-am schimbat intr-un servis auto, unde aveau stoc de piese pt alternatoare. Tot ce stiu e ca mi-au pus la fel ca cei originali, dar nu cunosc dimensiunile lor.
      Zi buna!

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor info aici

Pentru a oferi o experienţă îmbunatăţită pe site-ul nostru este necesară activarea cookie-urilor.

Închide