Cum putem preveni uzura turbinei?

Împarte cu prietenii tăi:

Pentru aceia dintre noi care au motorul echipat cu turbină e bine de știut câteva aspecte ce vă pot amâna chletuielile ce țin de recondiționarea sau înlocuirea acesteia. Ca și în cazul mașinii, când vorbim de turbină, factorul care influențează cel mai mult durata de viață este chiar șoferul. Iată câteva informații care sper să vă fie de folos.

Uleiul de motor, este foarte important deoarece acesta ajunge și în turbină pentru a lubrifia toate componentele aflate în mișcare. Este foarte important să alegeți un ulei potrivit pentru motorul vostru și să faceți la intervale regulate schimbul acestuia. Indicat ar fi să faceți schimburile mai devreme decât recomandă producătorul.

Încălzirea motorului este și ea importantă, pentru o lubrifiere optimă uleiul trebuie să se încălzească. Nu accelera imediat după ce pornești motorul deoarece uleiului îi ia circa 5-10 secunde să ajungă din motor în turbină. După ce pleci de pe loc nu brusca sau accelera puternic până când motorul și uleiul ajung la temperaturaoptimă de lucru (85-90grade C).

Răcirea turbinei este și ea la fel de importantă, deoarce în anumite condiții (călătorii lungi, mers sportiv) componentele turbinei se încing foarte tare iar uleiul începe să fiarbă. Apar reziduuri și depuneri de carbon. La oprire lăsați puțin motorul la relanti pentru a oferi timp uleiului să circule iar turbina să se răcească. Puteți să vă strangeți lucrurile în acest timp. Evitați astfel si depunerea reziduurilor dar și deteriorarea componentelor turbinei

Nu este bine să lăsați prea mult turbina să se răcească, indicat este să lăsați motorul la relanti 1-2 minute maxim. Stând pe loc, căldura din compartimentul motor nu este evacuată și va duce la încălzirea turbinei.

Suprasolicitarea turbinei duce la defectarea ei și se datorează circularii în treptele superioare la turații mici

“Curățați turbina” prin ieșiri pe drumuri care vă permit accelerarea până la 4000-5000 de turații pentru 10-15 secunde. Se reduc astfel depunerile de calamină din interiorul turbinei. Faceți asta după ce uleiul și motorul ajung la temperatura optimă de funcționare.

Dacă aveți probleme cu turbina (un mic joc perpendiular pe axul acestuia este normal) apelați doar la specialiști care se ocupă cu recondiționarea turbinelor. Procesul de recondiționare este ceva mai complex.

Ca de obicei, vă așteptăm cu comentarii și sugestii, împărtășindu-ne din experiența voastra.
Împarte cu prietenii tăi:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor info aici

Pentru a oferi o experienţă îmbunatăţită pe site-ul nostru este necesară activarea cookie-urilor.

Închide