Nu am schimbat filtrul de aer la timp, ce se poate întâmpla?

Împarte cu prietenii tăi:

Străzile se aglomerează din ce în ce mai mult cu mașini, mai multe motoare diesel, și mai multe mașini cu probleme de ardere a carburantului. Impactul acestora se poate vedea ușor dacă ne uităm periodic la filtrul de aer.

În funcționarea sa motoarele amestecă aerul cu combostibilul într-un raport bine cunoscut de 15 la 1. Cu alte cuvinte, motorul trage de 15 ori mai mult aer din atmosferă, decât combutibil din rezervor, pentru a funcționa.

“Țin minte că citeam recomadările unui producător de autoturisme care specifica ca schimbul filtrelor se face mai des, la jumătate față de perioada nosmală, dacă se circulă cu mașina mai mult pe drum între oraș sau în zone rurale.”

Cu timpul filtrul de aer se umple de reziduri care se depun pe acesa și îl înfundă. Motorul respiră din ce în ce mai greu și pot apărea simptome precum:

  • Motorul “tușește” la relanti – dacă la relanti motorul funcționează neuniform, tremură sau vibrează excesiv, una din cauze poate fi dată de îmbâcsirea filtrului de aer
  • Putere redusă – insuficiența necesarului de ardere cauzează reducerea puterii, iar pentru asta motorul compensează prin creșterea raportului de combustibil
  • Creșterea consumului de carburant – calculatorul de injecție compensează pentru lipsa de aer (oxigen) prin mărirea cantității de carburant
  • Depuneri – combustibilul în exces din camera de ardere nu arde și formează depuneri. Pot apare și depuneri pe senzorul DEBITMETRU
  • Martorul Check Engine se parinde – sunt situați cand se parinde martorul pentru că motorul nu reușește să abțină un amestec optim aer – carburant. *
  • Fum negru – arderea incompletă se manifestă prin eliminarea de fum negru prin eșapament
  • Miros de combustibil – combustibilul nears este eilimnat parțial pe țeava de eșapament

*ECU măsoară volumul și densitatea aerului care intră în motor și poate varia cantitatea de combustibil pentru a obține raportul optim de aer- combustibil. Acesta face continuu corecții însă odate depășite anumite limite: lean mixture sau rich mixture, semnalează posibilele probleme.

În video-ul prezentat se poate vedea diferența dintre un filtru îmbâcsit și unul nou. Cu cât filtrul de aer este mai bun și cunsumul de carburant scade.

 

 

CONCLUZIA filtrul de aer este o componentă extrem de vitală funcționării motorului. Se recomandă înlocuirea lui la 15.000km sau mai devreme în funcție de cât de poluat este mediul sau cu trafic foarte aglomerat.

Recomand o înlocuire a filtrului la 6 luni de mers zilnic prin București.
Împarte cu prietenii tăi:

2 comentarii la „Nu am schimbat filtrul de aer la timp, ce se poate întâmpla?

  • 25 aprilie 2017 la 8:19
    Permalink

    Asa cum a semnalat si un cititor al articolului, vreau sa mentionez ca trebuie tinut cont si praful din atmosfera provenit de la constructii. Acesta accelereaza infundarea filtrului cu reziduuri.

    Răspunde
  • Pingback:Cum pot îmbunătăți performanța motorului ieftin și rapid - Easy to Fix

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor info aici

Pentru a oferi o experienţă îmbunatăţită pe site-ul nostru este necesară activarea cookie-urilor.

Închide