La relanti am zgomote suspecte și trepidații

Împarte cu prietenii tăi:

De cele mai multe ori trepidațiile la relanti și zgomotele suspecte se datorează volantei, una din piesele kitului de ambreiaj. Mai toate vehiculele au nevoie de ambreiaj pentru a transmite puterea de la motor la cutia de viteze și în final la roți.

Kitul de ambreiaj se compune din cateva componente distincte, volanta, disc ambreiaj, placă presiune, rulment presiune. Volanta se montează pe arborele cotit al motorului (vibrochen), preia cuplul si turația motorului pe carele le transmite mai departe discului de ambreiaj atunci când intră în contact cu acesta.

Volanta este de două tipuri, cu masă simplă (dintr-o singură bucată) și cu masă dublă (din două bucăți conectate prin intermediul unui sistem de amortizare). Pentru a elimina vibrațiile, șocurile și zgomotele ce apar la cuplarea și decuplarea motorului de la cutie au fost implementate o serie de soluții de amortizare:

  • Discul de ambreiaj integrează arcuri elicoidale – aceasta a fost prima soluție luată pentru eliminarea șocurilor mecanice la cuplare

disc ambreaj

  • Integrarea la nivelul volantei de arcuri sau amortizoare – este soluția cel mai recent implementată pentru o eliminare mai bună a vibrațiilor oferind un confort sporit la schimbarea vitezelor. În același timp cutia este mai bine protejată dar si vibrochenul.

Folosirea unei volante cu masă dublă reprezintă cea mai bună soluție pentru atenuarea vibrațiilor, protejând astfel întregul sistem de transmiterea a puterii motorului la roți. Neajunsul ei ar fi că devine astfel o “o consumabilă” având o durată de viață mai scurtă.

 

 

Așa cum îi spune și numele, volanta cu masă dublă este formată din două discuri dispuse unul în altul și conectate printr-un sistem de amortizare. Odată cu creșterea numărului de km peste 150.000km, mecanismul de amortizare se slăbește iar cursa dintre cele două mase se mărește.

Semnele unei volante uzate sunt:

  • Vibrații accentuate în caroserie/schimbător
  • Smucituri la plecarea de pe loc sau la schimbarea vitezelor
  • Se aud bătăi (zgomote) atât la relanti cât și în sarcină
  • Dificultate în schimbarea vitezelor
  • Discul de ambreiaj patinează

Verifică dacă zgomotele provin de la volantă apasând pedala de ambreiaj, ar trebui sa dispară sau să fie atenuate zgomotele. Importnat de precizat ar fi ca volanta cu masă dublă nu se recondiționează, se înlocuiește. Pentru înlocuirea ei este nevoie să se dea joc cuita de vitețe de pe motor și de obicei este piesa cu cel mai mare preț din întregul ansamblu.

Recomandat este la înlocuirea volantei să se înlocuiască și celalalte piese ale ambreiajului. De obicei prima piesă pe care o deteriorează o volantă defectă este rulemntul de presiune. Tot ea deteriorează prematur vibrochenul.

 

Împarte cu prietenii tăi:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor info aici

Pentru a oferi o experienţă îmbunatăţită pe site-ul nostru este necesară activarea cookie-urilor.

Închide