Am schimbat filtrul de motorină şi nu mai porneşte

Împarte cu prietenii tăi:

Esti bine cunoscută această problemă la Opel dar şi la alte branduri auto. La unele motoare Y20DTH (în special motoarele mai vechi cu AGR – valvă de recirculare a gazelor vacumatică) de la Opel odată desfăcută instalaţia de carburant este complicat de reamorsat întregul circuit. Ba mai mult dacă rămâi fara carburant trebuie sa tractezi maşina până în service.

De menţionat ar mai fi, că în unele sitaţii nu mai poţi amorsa deloc circuitul de carburant deoarce pistonul pompei de carburant are o uzură prea mare.

Fac o mică paranteză aici şi vorbesc puţin şi despre cum se uzează pompa de carburant. Ea a fost gândită pentru motorina de acum câţiva ani care era mai uleioasă. Întregul circuit de carburant are nevoie de ungere. Unele guri spun să foloseşti pe timp de vară motorina ieftina, slab aditivată, că doar iarna ai nevoie de aditivi ca să pornească motorul repede şi să meargă mai bine la rece. Unii bagă 500g de ulei la un plin, alţii folosesc aditivi care au acest rol.

Personal, merg pe varianta în care bag motorină mai puţin aditivată alternând de mai multe ori pe an. Însă folosesc pe timp de iarnă aditivul de care aminteam mai sus – Liqui Moly Super Diesel Additive pe care il puteti cumpara de aici.

Dar să revenim la problema noastră, zilele trecute am schimbat la cumnatul meu filtrul de motorină, acelaşi motor Y20DTH ca al meu, dar o generaţie mai veche. Procedura este simplă, am golit complet vasul filtrului pentru a vedea dacă sunt depuneri pe fundul acestuia. Am instalat noul cartuş filtrant şi am completat cu motorină de la peco, până sus. Am înlocuit garniturile şi am strans şurubul la capac cu 6Nm cat este indicat si pe capac. Este ok dacă îl strangeţi şi la mână.

Doar că, spre deosebire de a mea, după ce a pornit motorul, acesta s-a oprit şi nu a mai vrut să pornească. Aşa a fost gândit sistemul de injecţie, la fiecare schimb de filtru de carburant sau intervenţie la nivelul sistemului era necesar pe returul către vasul filtrului de motorină să se monteze un aparat care să tragă şi să elimine aerul din instalaţie. Să nu uităm şi de uzura pompei…

Pentru a porni motorul am folosit un banal spray de frâne pe care l-am pulverizat în admisie, după debitmetru, în apropiere de turbină.

E nevoie ca cineva să dea la automată timp în care se pulverizează spray-ul în reprize scurte până când motorul porneşte. Grijă mare, nu pulverizaţi foarte mult că există riscul să spargeţi pistoanele mai ales daca folosiţi spray dedicat pentru a porni motorul diesel in anotimpul rece.

Voi ce alte soluţii aţi găsit?

Împarte cu prietenii tăi:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor info aici

Pentru a oferi o experienţă îmbunatăţită pe site-ul nostru este necesară activarea cookie-urilor.

Închide